Villreinjakt, elgjakt eller hjortejakt på bøen? Starter du med å definere behovet ditt, har du bedre forutsetninger for å velge riktig kikkertsikte.

Slik velger du riktig kikkertsikte

Hva og hvordan du jakter bør være avgjørende for valg av kikkertsikte. Her får du en innføring i hvilke egenskaper i siktet som er praktisk til forskjellige jaktformer.
21. august 2020

Utvalget av kikkertsikter styres av trender innen jakt og skyting, og til og med våpenpolitikken i produksjonslandet. En trend i USA er interessen for skyting og jakt på lange hold. Derfor tilbys kikkertsikter for jakt med forstørrelse på 25 ganger eller mer.

Forstørrelse i bøtter og spann høres kanskje flott ut, men er ikke nødvendigvis det beste for deg og din jaktform.

Skogssiktet

Dagslys

Lettvektere

Skumring

Flerbrukssiktet

Chamipion Vanquish:

Behagelige hørselsvern ⚄

Hørselssansen er god å ha i behold. Vi har prøvd et par romslige, elektroniske øreklokker som gir god beskyttelse både på hagle- og riflebanen.
Ulvang Extreme Merino Net:

Ulvangs ekstremull leverer ⚄

Den norske klesprodusenten sikter høyt med sin Extreme merino net-kolleksjon.
Silver Shark BRX:

Fiskebåt som glipper på detaljene ⚃

Ved første øyekast ser Silvers Shark BRX ut som «den perfekte skjærgårdsjeep». Dessverre står uheldige detaljløsninger i veien for at erfarne sportsfiskere får det de vil ha.