Villreinjakt, elgjakt eller hjortejakt på bøen? Starter du med å definere behovet ditt, har du bedre forutsetninger for å velge riktig kikkertsikte.

Slik velger du riktig kikkertsikte

Hva og hvordan du jakter bør være avgjørende for valg av kikkertsikte. Her får du en innføring i hvilke egenskaper i siktet som er praktisk til forskjellige jaktformer.
21. august 2020

Utvalget av kikkertsikter styres av trender innen jakt og skyting, og til og med våpenpolitikken i produksjonslandet. En trend i USA er interessen for skyting og jakt på lange hold. Derfor tilbys kikkertsikter for jakt med forstørrelse på 25 ganger eller mer.

Forstørrelse i bøtter og spann høres kanskje flott ut, men er ikke nødvendigvis det beste for deg og din jaktform.

Skogssiktet

Dagslys

Lettvektere

Skumring

Flerbrukssiktet

Wacaco Nanopresso:

Seriøst god tur-espresso ⚅

Tar du kaffen din like seriøst som valg av jakt- og fiskeutstyr, er denne «espressomaskinen» et aldri så lite funn.
Åsnes Breidablikk Hunter og Finnmark 54:

Ski for hundefolk ⚄/⚄

Noen hundefolk stoler på egne skiferdigheter og bruker stålkanter, mens andre mener det burde være totalforbud. Vi har testet to alternativer fra Åsnes for deg som vil være på den sikre siden.
Spartan Javelin Pro Hunt:

Magnetisk tofot ⚄

Spartan Javelin Pro Hunt smettes raskt på rifla når behovet for støtte melder seg. Etter litt tilvenning, falt konseptet i smak.